.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فکر می‌کرد مردم در11روز قهرش به خیابان ميريزند‌

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت:اعضای جبهه پایداری در مجلس، می‌گویند ما اصلا آن ها(برخی از اعضای ۸+۷) را اصولگرا نمی‌دانیم؛ آن‌ها هم می‌گویند ۱۱روز دورکاری آقای احمدی نژاد هم جاده خاکی بوده او رفته و بعد دوباره به جاده اصلی برگشته است. بعد می گویند مشایی را هم با دو سوت برمی‌داریم؛ ما هم می گوییم ۷سال است عالم و آدم نتوانستند او را بردارند، شما چطور دو سوته او را بر می‌دارید؟

به گزارش ایلنا در قم، مصطفی کواکبیان شامگاه شنبه در مناظره‌ای با حجت الاسلام مجتبی ذالنور جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن امام خمینی(ره) دانشگاه پردیس قم، در پاسخ به این سؤال مجری برنامه که نظر شما در خصوص این ایده برخی از اصولگرایان که معتقدند اختلافات فعلی در اردوگاه اصولگرایان کار اصلاح طلبان است، چیست؟ اظهار داشت: تصور نمی‌کنم اختلافات فعلی اصولگرایان یک جنگ زرگری باشد، زیرا عده‌ای می گویند این جنگ، جنگ زرگری است و این ها نهایتا با هم یکی هستند؛ یعنی در سراسر کشور بالای ۱۵۰کاندیدای مشترک دارند. مثلا می‌گویند ۸+۷، فقط ۳۰درصد افرادش با جبهه پایداری تفاوت دارد و جبهه پایداری هم ۱۰درصد با جریان انحرافی یا دولتی‌ها اختلاف دارند و نهایت امر این است که۸+۷ با دولتی‌ها حدود ۴۰درصد اختلاف دارند که این مقدار اختلاف هم طبیعی است و در نهایت ۱۵۰ اسم مشترک دارند.

وی افزود: اما بنده به نوبه خود فکر می‌کنم اختلافات اصولگرایان در مقطع فعلی خیلی جدی است؛ اگر چه ممکن است در بعضی جاها اسامی مشترک داشته باشند.

نماینده مردم سمنان در مجلس گفت: هر چه آیت الله مهدوی کنی به دوستان اصولگرای خود در جبهه پایداری می‌گوید شما را به خدا بیایید وحدت کنیم، پایداری ها می گویند ما نمی‌رویم. پس بنابراین، ما اصلاح طلبان چه کار به دعوای اصولگرایان داریم؟

وی خاطرنشان کرد: البته به نظر من آیت الله مهدوی کنی با توجه به جایگاه فعلی خود باید فراجناحی باشد و شاید درست نباشد که یک چنین شخصی بیاید و برای جریان اصولگرایی کار کند. به نظرم بهتر بود ایشان حالت فراجناحی داشت. اما با این حال باز هم می‌بینیم که خود اعضای جبهه پایداری حرف ایشان را گوش نمی دهند. پس اختلافات اصولگرایان به ما چه مربوط است که بگویند اصلاح طلبان باعث اختلاف اصولگرایان هستند؟

*اعضای جبهه پایداری می‌گویند با دو سوت مشایی را بر می‌داریم

کواکبیان یادآور شد: از دوستان جبهه پایداری در مجلس، در مورد همین قضایا پرسیدم، می گویند ما اصلا آن ها(برخی از اعضای ۸+۷) را اصولگرا نمی‌دانیم؛ آن ها هم می‌گویند ۱۱روز دورکاری آقای احمدی نژاد هم جاده خاکی بوده او رفته و بعد دوباره به جاده اصلی برگشته است. بعد می‌گویند مشایی را هم با دو سوت برمی‌داریم؛ ما هم می گوییم ۷سال است عالم و آدم نتوانستند او را بردارند، شما چطور دو سوته او را بر می دارید؟

وی گفت: ما هم دلمان می خواهد که اصولگراها به اتحاد برسند تا ما بدانیم حریف‌مان در انتخابات کیست.

بعد از سخنان کواکبیان، ذالنور هم در مقام پاسخگویی برآمد و به ابراز نظرات خود پرداخت.

بعد از سخنان ذالنور، کواکبیان با اشاره به این بخش از سخنان ذالنور که گفت اصلاح طلبان بهتر است در مقطع فعلی فکری به حال خود کنند، چون قبری هم از آن‌ها باقی نمانده تا ما بر سر آن فاتحه‌ای بخوانیم، گفت: شما می توانید بروید هر جا فاتحه بخوانید، اما بدانید استقبال مردم به اصلاح طلبان در همین انتخابات پیش رو، از اصولگرایان حامی دولت بیشتر است.

وی افزود: آقای ذالنور! قطعا اصولگرایی مثل علی مطهری از شما بیشتر رأی می‌آورد. مگر می‌شود جلوی آفتاب را گِل گرفت؟

*جریان خط امام(ره) نخواهد مرد

کواکبیان با تأکید بر این که هر وقت هر جریان سیاسی بخواهد یک دست شود، از درون متلاشی خواهد شد، گفت: مگر قرار است در رقابت سیاسی مجلس نهم که همه باید به مشارکت سیاسی بیاندیشیم، به حذف یکدیگر فکر کنیم؟ از این بابت من برای آقای ذالنور که می گویند قبری هم از اصلاحات باقی نمانده تا بر روی آن فاتحه‌ای بخوانیم، متأسفم.

وی خاطرنشان کرد: اصلاً آن ور آبی‌ها دوست دارند حاکمیت ما یک دست باشد، اما متأسفانه عده‌ای از اصولگرایان آن ور آبی‌ها را با اصلاحات یکی می دانند و فقط برای این که جای پای خود را محکم کنند و بخدا اشتباه می کنند. یعنی همانگونه که آن ور آبی ها اشتباه می کنند، این دسته از اصولگرایان هم که این گونه فکر می کنند اشتباه می کنند.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: جریان خط امام(ره) نخواهد مرد و از این جهت اگر آقای ذالنور می‌خواهد فاتحه بخواند، برود جایی که لازم است فاتحه بخواند.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌اندیشیم، گفت: ما از ابتدا هم با تحریم انتخابات مخالف بودیم و گفتیم که اگر ۱۵۰نامزد در سراسر کشور داشته باشیم، لیست سراسری می‌دهیم و البته درصد احتمال پیروزی مان را هم، صد در صد می‌دانیم.

کواکبیان گفت: آن ۱۴میلیونی که به آقای احمدی نژاد رأی ندادند باعث شدند رأی ۴۰میلیونی شکل بگیرد و البته شاید عده‌ای از آنها در این انتخابات شرکت نکنند، اما اکثریت آن ها اگر نامزدهای مورد نظر خود را ببینند شرکت می‌کنند. از این جهت فقط باید به مشارکت حداکثری در انتخابات بیاندیشیم.

وی با اشاره به بخش دیگری از سخنان ذالنور مبنی بر این که اصلاح طلبان سردرگم هستند، گفت: این اصلاح طلبان نیستند که سردرگم هستند، بلکه این اصولگرایان هستند که سردرگم اند، چرا که روزی، وقتی احمدی نژاد وارد مجلس شد، برخی از اصولگرایان از سر و کول هم بالا می رفتند تا از او تبرکی بگیرند، اما روزی هم بود که اصلا کسی به استقبال او نرفت.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: این ها روی شان نمی‌شود بگویند احمدی نژاد، می‌گویند جریان انحرافی؛ بعد تازه می‌گویند ما با جریان انحرافی ائتلاف می‌کنیم؛ آخه این به ما می‌چسبد؟

*آقای ذالنور، راه‌های "شیمی درمانی" را بگوید

بعد از سخنان ذالنور در بخش دوم، کواکبیان با اشاره به سخنان ذالنور مبنی بر این که جریان انحرافی یک تومور و غده چند گرمی در کنار نخاع و مغز بدنه دولت است و جراحی آن کار ساده‌ای نیست و باید شیمی درمانی کرد، گفت: از آقای ذالنور می‌خواهیم راه‌های شیمی درمانی جریان انحرافی را هم بگوید؛ چون مثل این که ایشان چند واحدی پزشکی گذرانده‌اند.

*احمدی نژاد نامه رهبری را نادیده گرفت

کواکبیان با اشاره به این بخش از سخنان ذالنور مبنی بر این که دولت احمدی نژاد هدف و مسیر انقلاب را با وجود انحراف، گم نکرد، گفت: قهر ۱۱ روزه آقای احمدی نژاد، برخی را به این فکر فرو برد که اصلا از اول آقای احمدی نژاد این گونه بوده است؛ زیرا مقام معظم رهبری در قضیه وزیر اطلاعات نامه خصوصی به آقای احمدی نژاد می‌دهند که من می‌خواهم آقای مصلحی در مقام وزیر اطلاعات باقی بماند و کنار رفتن ایشان نه به مصلحت شما و نه به مصلحت نظام است. این نامه نادیده گرفته می‌شود؛ بعد مقام معظم رهبری نامه رسمی به آقای مصلحی می‌دهند که شما به کارتان ادامه دهید؛ بعد دوباره در جلسه خصوصی به آقای احمدی نژاد می‌گویند که من کنار رفتن آقای مصلحی را به مصلحت نمی‌دانم. با همه این توضیحات بعد از قهر ۱۱ روزه، آقای احمدی‌نژاد در جلسه هیئت دولت به آقای مصلحی می‌گوید برو بیرون. از آقای ذالنور می‌پرسم که این کجا با راه انقلاب می‌خواند؟

وی افزود: در دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی، هیچ وقت به این وضوح، جبهه گیری در قابل رهبری معظم انقلاب نداشتیم.

کواکبیان گفت: ما که یادمان نرفته نامه مقام معظم رهبری در خصوص معاون اولی آقای مشایی، یک هفته در کشوی میز آقای رئیس جمهور بی‌جواب ماند.

*احمدی نژاد فکر می‌کرد مردم در ۱۱ روز قهر او به خیابان می‌ریزند

وی خاطرنشان کرد: آقای احمدی نژاد فکر می‌کرد همه مردم با او هستند و اگر ۱۱ روز در خانه بنشیند، همه مردم به خیابان‌ها می‌ریزند.

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: آقای ذالنور! در حرف همه تابع رهبری هستند، اما در عمل چقدر این تابعیت وجود دارد؟

وی در ادامه با بیان این که یک عده از کلمه فتنه، نان می‌خورند، گفت: من از ابتدا هم گفتیم که معتقدم هر کس که خط امامی است، باید معتقد به ولایت فقیه باشد و کسی که خط امامی است نمی‌تواند مقابل رهبری موضع بگیرد. اصلا خود من اولین کسی بودم که در مجلس قبل از همه اصولگرایان کلمه فصل الخطاب بودن سخنان رهبری را به کار بردم.

بعد از سخنان ذالنور در بخش سوم، کواکبیان، با اشاره به سخن ذالنور مبنی بر این که برخی از سران اصلاحات گفته‌اند انتخابات را تحریم می‌کنیم، گفت: فلان آقا نظر خودش را گفته است.

وی افزود: آقای ذالنور! شما می‌گویید اگر فلان آقا را از اصلاحات بگیری، چیزی از اصلاحات باقی نمی‌ماند در حالی که اصلاحات بیش از ۵۰ حزب هستند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما به دنبال نهادینه کردن احزاب در کشور هستیم و وقتی هم که مقام معظم رهبری بحث نظام پارلمانی را مطرح کردند لازمه‌اش وجود احزاب قوی در کشور است.

*این که در انتخابات می‌آییم، بزرگترین موضع ماست

وی با اشاره به آن بخش از سخنان ذالنور مبنی بر این که آقای کواکبیان!موضع خود را مشخص کن، گفت: روزنامه مردم سالاری که هر روز منتشر می‌شود، موضع ماست؛ اصلا همین قدر که ما می گوییم در انتخابات می‌آییم، بزرگترین موضع ماست.

بعد از سخنان ذالنور در بخش چهارم کواکبیان با اشاره به سخنان وی مبنی بر این که بسیاری از احزاب اصلاح طلب را مردم نمی‌شناسند، گفت: این که شما احزاب اصلاح طلب را نمی‌شناسید مشکل ما نیست؛ برای مثال خانه کارگر در همه شهرها دفتر دارد و روزنامه‌اش هر روز منتشر می‌شود.

*وقتی وزارت کشور اجازه فعالیت به حزب مشارکت نمی‌دهد، چه توقعی دارید که لیست بدهند

وی افزود: آقای ذالنور! این که شما بگویید اصلاح طلبان فقط حزب مشارکت هستند و چون فاتحه آن‌ها خوانده شده، فاتحه اصلاحات خوانده شده، اشتباه است. مضاف بر این که وزارت کشور اجازه فعالیت به احزابی مثل مشارکت را نمی‌دهد؛ پس چه توقعی از آن‌ها دارید که لیست انتخاباتی بدهند؟

کواکبیان گفت: حالا شورای هماهنگی جبهه اصلاحات هم گفته ما به عنوان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات لیست انتخاباتی نمی‌دهیم، اما چه اشکالی دارد که برخی از احزاب لیست بدهند؟ برخی از شخصیت های اصلاح طلب هم گفته‌اند اصلاح طلبان لیست نمی‌دهند.

بعد از مناظره کواکبیان و ذالنور نوبت به پرسش و پاسخ دانشجویان رسید.

*حتما فتنه ای در کار بوده است

کواکبیان در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان بسیجی مبنی بر این که حوادث بعد از انتخابات را اعتراض می دانید یا فتنه؟ گفت: وقتی رهبری لفظ فتنه را به کار بردند حتما فتنه‌ای در کار بوده است.

*اگر رد صلاحیتم کنند اعتراض نمی‌کنم

وی در ادامه در پاسخ به سؤال دانشجوی بسیجی دیگری مبنی بر این که چه تضمینی وجود دارد که اگر حزب مردم سالاری در انتخابات شکست بخورد، شما نتیجه آن را بپذیرید؟ و نگویید تقلب شده است؟ گفت: ما مطمئن هستیم این اتفاق نمی‌افتد؛ اصلا اگر همین الان بگویند دیگر نماینده نیستم و یا در انتخابات پیش رو رد صلاحیت می‌شوی، اعتراض نمی‌کنم و اصلا بنای ما این نیست که بگویند به زور دنبال قدرت هستیم.

*اگر تخلفات به جایی برسد که ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دخالت کند نباید از من ایراد گرفت

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: آیت الله آملی لاریجانی رسما گفتند حتی اگر شکایتی از روند انتخابات نشود و ما احساس کنیم مجری انتخابات تخلف می‌کند، وارد می‌شویم؛ اگر تخلفات به جایی برسد که صدای ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی دخالت کند، نباید از من ایراد بگیرید.

*نیروگاه نطنز که امروز به آن افتخار می‌کنید، زمان خاتمی ساخته شد

وی پس از سخنان ذالنور مبنی بر این که دولت خاتمی به بیگانگان امتیاز داد تا تحریم نشود اما دولت احمدی نژاد روی اصول ایستاد و انرژی هسته‌ای را پیش برد، گفت: همین نیروگاه نطنز که شما الان افتخار آن را می‌کنید، زمان آقای خاتمی ساخته شد.

کواکبیان افزود: آقای حسن روحانی زمانی پروتکل الحاقی را امضا کرد که ۸۰کشور دیگر هم امضا کرده بودند، و اصلا سؤال من این جاست که مگر می‌شود شورای عالی امنیت ملی کشور بدون تصویب رهبری کاری را صورت دهد؟

وی خاطرنشان کرد: چهارشنبه‌ای که گذشت جلسه غیر علنی مجلس در خصوص همین تحریم‌ها بود؛ یکی از نمایندگان گفت ما تا آخر ایستاده‌ایم و حتی اگر دو قطعنامه دیگر هم بدهند ما از موضع هسته‌ای کوتاه نمی‌آییم؛ البته این آقا فکر می‌کرد در نمازجمعه صحبت می‌کند.

*هنر این است که هم موضع هسته‌ای داشته باشیم و هم تحریم نشویم

عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی گفت: درست است که ما نباید از موضع هسته‌ای کوتاه بیاییم، اما هنر این است که هم موضع هسته‌ای داشته باشیم و هم قطعنامه نگیریم.

*سوریه، لبنان و فلسطین در موقع صدور قطعنامه علیه ایران، دستشویی‌شان گرفت

وی خاطرنشان کرد: برای مثال در قضیه قطعنامه علیه ایران در خصوص اتهام ترور سفیر عربستان، در موقع رأی دادن در موافقت یا مخالفت با قطعنامه علیه ایران، کشورهایی مثل سوریه، فلسطین و لبنان دستشویی شان گرفت؛ یعنی از جلسه بیرون رفتند تا به نفع ایران رأی ندهند.

*بی نظمی‌های دولت احمدی نژاد در تاریخ انقلاب بی سابقه بود

کواکبیان با تأکید بر این که بی نظمی ‌ایی که در این دولت شد، در تاریخ انقلاب سابقه نداشت، گفت: رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها در آخرین سخن خود گفته است ما بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را به مردم تزریق کردیم؛ شما بی‌جا کردید؛ شما غیر قانونی عمل کردید؛ او صریحا اقرار کرده است.

*کمتر خانواده‌اي است که بیکار و کمتر فامیلی است که معتاد نداشته باشد

وی گفت: آقای ذالنور! در حال حاضر کمتر خانواده‌اي است که بیکار نداشته باشد و یا در فامیل شان حداقل یک معتاد نباشد، بعد شما بگویید مملکت گل و بلبل است؟

کواکبیان در پاسخ به سخنان ذالنور مبنی بر این که دستاوردهای دولت احمدی نژاد، ارزش آن را داشت که حتی ده برابر تحریم‌ها بر کشورمان تحمیل شود، گفت: اگر با دید شما باشد که حمله به سفارت انگلستان هم مورد تأیید شماست. در حالی که باید پرسید چرا باید کاری کنیم که وزیر خارجه ما برود و در مقابل انگلیس تأسف بخورد؟

وی در پاسخ به این سؤال که نظر شما در خصوص حضور اصلاح طلبان در انتخابات چیست؟ گفت: ما همه نخبگان کشور را به حضور در انتخابات و ثبت نام در آن تشویق می کنیم و علاوه بر آن با تحریمی ها موضع داریم. اصلا تحریم را بر خلاف وصیت نامه سیاسی امام راحل می دانیم.

دبیر کل حزب مردم سالاری در خصوص نظرش راجع به بیانیه اصلاح‌طلبان لندن نشین در خصوص تحریم انتخابات گفت: فلان کس آن ور آبی غلط می‌کند.

*پسرجان! ماهم برای وحدت اصولگرایان دعا می‌کنیم، اما چه کنیم، نمی‌شود

وی در پایان در خصوص دعای یکی از دانشجویان بسیجی که دعا می‌کنیم اصولگرایان به وحدت برسند تا شاهد حضور امثال آقای کواکبیان در خانه ملت نباشیم، گفت: پسرجان! ما هم برای وحدت اصولگرایان دعا می‌کنیم، اما چه کنیم که این اتفاق نمی‌افتد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

داود 4 دي 1390
جای تأسف است سخنان ذوالنور را از حفظ بخوانیم هی کواکبیان این را گفت کواکبیان آن را گفت پس سخن ذوالنور کو
آخرین باری است که سایت خائنین را بازدید می کنم
محمد 5 دي 1390
آقای رمدانی انگار هنوز از حج برنگشته وسری به سایت بزند چون من هنوز متوجه نشدم این یک مناضره بود یا میدان تیر اندازی !!!!!!! چون با نوشته هایی که من دیدم انگار آقای ذوالنور سیبل بود و آقای کواکبیان تیرانداز با صد عدد گلوله تا تیراندازی خود را تست کند بابا شما دیگه کی هستید این کمال نامردی هست حداقل به حرمت خبر رسانی خود رحم کنید.
نا شناس 5 دي 1390
كواكبيان گل سرسبد منطقيون اصلاح طلب

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.